Bir devrin baskenti Bursa

ögrencilik yıllarım 93- 98 arası Bursa da gecti..
Ailemden ilk kez ayrılmanın verdıgi acı mıdır sebebi bilmiyorum ; ben o yıllarda bir türlü gönülden sevememiştim Bursayı..evimi cok özlerdim.okulun son yıllarında alışmış olsam da Bursadan ayrılışım da travmatik oldugundan heralde,iş hayatımı İstanbulda yasamak istedim..,gezilerine bile gitmedim ramazanlarda.
Bursanın sucu yoktu ,faturayı  o ödedi sadece sanırım..
Oysa hem insan yapısı olarak nezih ve temizdir. maneviyatı güclü evliyalar sehridir Bursa..
Bugun en yasanabilir kentlerden biridir dedigim şehir...yollarımızı birleştiren kader , ayırmasını da bildi malesef..

   En son 2014 de diplomayı yenilemek icin gittigimde şehir cok degişmişti..Üniversiteye raylı sistemle gitmiştim ..en aklımda kalan bu..bizim zamanımızda sadece otobus hatları vardı.
Haspelkader rastladıgım asagıdaki yazı cok hoşuma gitti, gencligime götürdübeni..hayatımın güzel yıllarından birine , üniversite yıllarına..
Altıparmak a inen bir merdivenler zincirim vardı ki..of off..hergün sabah aksam onları cekerdim..Muradiye caminin bahcesinde ders calışmak ayrı keyifti..ordaki huzur her yerde olmaz..kandillerde türbe ziyaretleri yapardım..sokaklarda cocuklar ip gerip ,koşelerinde kendilerini göstermeden ,,ipi cekerler ya mum ya para derlerdi..Baska hicbir şehirde rastlamadıgım cocuk eglencesi..güzeldi..Birde pazarcıların istisnasız para üstü verirken bereketli olsun demeleri..Bu diyaloga da heryerde rastlamadım..

   Yolu Bursaya düşen olursa rehber olsun..
http://tariharsivi.org/icerik/2524/bursa-seyahatnamesi.html
yazarı cok sade ve kolaylıkla bulunacak sekilde Ulucamiyi merkez alarak anlatım yapmış..kimse kaybolmadan hic gitmedigi bir şehirde gezebilir bu anlatımla..



http://tariharsivi.org/icerik/2524/bursa-seyahatnamesi.html

Yorumlar

  1. İçinden çok geçip hiç gezmediğim şehir.

    YanıtlaSil
  2. inşallah birgün gezersiniz.:).farklı bir havası vardır Bursanın

    YanıtlaSil
  3. Ben uzun süre kalamadığım için sanırım pek anlayamadım. Bir de herkesin yaşanmışlıkları olduğu şehri kendine güzel ..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba bloğuma yaptığınız ziyareten dolayı teşekkür ederim. Sizi takibe aldım

    YanıtlaSil
  5. Değerli yorumunuz ile sizi keşif ettim
    Blogunuz hayırlı olsun
    Izlemeye ve takibe aldım
    Iyi calismalar

    YanıtlaSil

Yorum Gönder