Bu film izlenir ; ey yolcu

    Ana rahmindeki bebekler ,kainatın tüm sırrına vakıftır ,lakin bebeğin vuslatından hemen önce bir melek gelip parmağını bebeğin dudağı üstüne kor ve bebek herseyi unutur.Kaybolan hatıratın bir sırrı olarak ,o sabilerden bazıları senin gibi çenelerinden melek izi ile işaretlenir.
 

    Acıkcası filmi izlemedim.
 Bugün twitterda dünyabizim sitesinin paylaşımıyla haberdar oldum Bab Aziz den,sinemanın mesnevisi olarak tanımlamış köşeyi yazan.

https://www.dunyabizim.com/sinema/bu-film-sinemanin-mesnevi-si-h2092.html

   Okudugumda ilgimi cekti ,izlemeye karar versem de , internetim sınırsız değil ,bu hafta izlemek bana pahalıya patlar .

 Çareler tükenmez ; aldım izlenecekler listesine 
Bab Aziz ;  Tunuslu yönetmen Nacer Khemir tarafından cekilmiş oryantalist bir film. 
2005 yılında vizyona girmiş olmalı. Fragmanın verildigi sinema sitesinde tarih bu sekildeydi.

            
Yine aynı film üzerinde dünyabizim sitesinde derlenmiş bir yazı filme ilgimi artırdı.
 . Daha önce Tunus yapımı bir film izledigimi hatırlamıyorum.
https://www.dunyabizim.com/sinema/bab-aziz-self-oryantalizm-mi-saf-hl-mi-h12832.html

Muhteşem ezgiler, görüntüler eşliğinde bizi, insanın en mahrem macerasına tanık tutmuyor sadece, ortak da ediyor. İç içe geçmiş hikayelerinin içinde perişan ediyor, sevinçle coşturuyor, hayrette bırakıyor. Her söz, her cümle bir gedik açıyor içimizde, bir ışık yakıyor arayıştaki ruhumuzda. İslam coğrafyasında yaşamış - yaşayan Batıni( ezoterik ) akımların epeyine göndermeler var bu filmde. Yüzyıllardır birikerek bir ummana dönüşen zengin manevi-irfani mirasımızı; diyaloglarına, işaretlerine, müziklerine, ortamlarına, zikir halkalarına ve en önemlisi uluların davranışlarına yükleyerek 90 dakika boyunca bizi zevk içine, kutsal hüzün içine daldırıyor. Bu filmi seyretmeye başlayınca davetli olduğumuz bir şölene katılmanın heyecanı sarıyor dört bir yanımızı. 
   
Kendim için bir şölen programı yaptım ilerleyen günler için o halde .


https://www.dunyabizim.com/sinema/bu-film-sinemanin-mesnevi-si-h2092.html


Yorumlar

  1. İlk defa duydum. Siteyi de ilk gördüm. Kültür sanat sitesi herhalde.

    YanıtlaSil
  2. evet..zaman zaman bakarım dünyabizim e.

    YanıtlaSil
  3. Oneri ocin tessekkurler
    Farkli fikir ve akimlar ufkumuzu aciyor

    YanıtlaSil
  4. Öneriler için teşekkürler eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilerim siz filmi izleyip , begenenlerden olursunuz

      Sil
  5. Çok fazla bana hitap eden, sürükleyici bir film değil. Şöyle biraz izledim iki videoyu da ama sarmadı. :)

    YanıtlaSil
  6. Great post. Your blog has very cool content <3
    I am following you and invite you to me

    YanıtlaSil

Yorum Gönder