ekmege vefa -4


Kültürümüzde ekmek bizim en kutsal bildigimiz degerlerin basında gelir.
Ekmek kırıklarını toplarız mesela,üstüne basmaktan korkarız , orda burda kırıntılar olsa bereketsizlik olur diye inanırız..Cocukken bakkaldan aldıgımız ekmegi kazara yere düşersek üç kere öpüp basımıza koyardık biz ..O kadar kıymetliydi.




 Annelerimiz evlerde bayat ekmekleri hersekilde degerlendirirdi. Pek cok  evde ve bizim evde hala devam eder bu tutumuz..
TMO birkac yıl önce ekmegini israf etme adıyla kamusal boyutta bir kampanya yapmış,oldukca basarılı da olmuş..İnşallah tekrarları da gelir böyle calışmaların..
 Sitenin bölümlerinden biri tarifler.. belki bilmediklerimiz vardır..buyrun göz atmaya
      http://ekmegevefa.com/?s87/tarifler

Yorumlar

  1. Bu duyarlılığını ve bayramını kutluyorum. Bayat ekmekle ilgili tarifler harika. Çokkkkk teşekkürler 😊🤚

    YanıtlaSil
  2. size de iyi bayramlar diliyorum..ziyaretinize de cok memnun oldum.:)

    YanıtlaSil
  3. İsrafın her türlüsüne karşıyım, her ne kadar ben de pek çok açıdan israf eden biri olsam da :) Ama yiyeceklerin yeri başka. Bunların arasında da hiç kuşkusuz ekmek en başta. Evet, israfın ekonomik boyutu vb. katmanları var. Bense en çok bir tane ekmeğe zar zor ulaşan, hatta ona bile ulaşamayan insanları düşünüyorum. Ekmeğimizi israf etmemeliyiz. Aslında ekmeği bir temel nokta olarak kabul edip her türlü israfa karşı kendimize çekidüzen vermeliyiz :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  4. evet..toplum olarak cekidüzen vermeliyiz.. yorumunuz icin tesekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder