Hoşgeldin Mart

 Ve  takvimlerdeki baharın ilk ayı.

Bu sene baharı pek unutmadık , kış mı bahar mıydı gecip giden ; ben pek anlamadım. Küresel iklim degişikliklerinden  nasibimizi aldık coğrafya olarak sanırım. Mevsimler farklı bildiğimizden. 

Yaşı kemale ermiş biri olarak kışı baharı yazı farklı aylarda yaşamak nedir bilenlerdenim.Ömrümden kışlar, ilkbaharlar,yazlar,sonbaharlar gecti gitti.Sınıftaki duvarlarımızda yıl dört mevsimdi..üç aylık döngü idi mevsimler ,kış soguk olurdu ,yaz sıcak. Baharların kendine has ,şahsına münhasır halleri vardı..Grimsi sopuk karlı yagmurlu tir tir titreten kıştan cıkarken , neşekaynagı ruh aydınlığı idi ilkbahar.Yeseren ağaçlar ,çiçekler. Yeniden doğan dünya.Işıl Işıl. Sıcaktan öfleyip püflemeye baslayınca bahar bitmişti işte .

Kavurucu sıcaklar basarken yazdı yaşadıgımız ,peşisıra gelen hazan mevsimi sonbahar..Günese veda ederken ,dopanın baska bir güzelliği olurdu..

Hoşgeldin Mart diyorum da , hani eskiden mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırırdı ya..

Galiba o martlarda tarih oldu.

Kimisi der muson iklimlerine girdik.Kimisi der tropik iklim özelliklerini yasayacagız artık. 

Velhasıl havalar mevsimler öylesi farklı geliyorki bana ,alışamadım pek.

Yine de bir cazibesi var sanırım Mart ve takvimlerdeki baharın . Hayat daha bir umut dolu ,yeni planlar projeler ,baslangıclar..

Herseyiyle hayat güzel..Varsın mevsimler değişsin ,dünya baska bir düzene girsin..



Yorumlar

  1. Umutlu bağladığınız yazınız beni de umutla doldurdu :) Cidden, parlayan güneşe bakınca insan "hayat güzel" diyor nedense.

    YanıtlaSil
  2. çok sevindim...:) ziyaretiniz de beni cok mutlu etti.

    YanıtlaSil
  3. Mart ayını karşılayan güzel bir yazı olmuş. Yaklaşan bahar bütün olumsuzlukları alıp götürsün inşallah. Yüreğine sağlık. Sevgiler selamlar :))

    YanıtlaSil
  4. :)) benden de kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bizde hep eskiler güzeldir düşüncesi hakim. Gerçekten güzel miydi geçmişte yaşananlar bilmiyorum ama sınıflardaki dört mevsim gibisi yoktu. mutluluk doluydu. Çok güzel yazmışsınız ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Blog tasarımınızı düzenlemeniz ve daha özgün bir tasarım ile paylaşımlarınızı yapmanızı öneririm.

    YanıtlaSil
  7. Sınıftaki o dört mevsim tablolarını hatırlıyorum ben de. Ne güzel günlerdi :)

    YanıtlaSil
  8. 6 ay baharımsı yaz, 6 ay baharımsı kış olarak değişecek bundan sonra mevsimler herhalde. :(

    YanıtlaSil
  9. varsın değişsin hodri meydan o kadar çok şey değişti değişiyor ki uyum sağlayacağız başka ne çare...

    YanıtlaSil
  10. her zaman umutlu günler görmek dileğiyle :) güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. En güzel bayram mesajları başlıklı yazıma yapmış olduğunuz yorumdan dolayı çok teşekkür ederim İyi bayramlar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder